måndag 27 maj 2013

Magisk massage!

Massage måste ju nästan vara det närmaste paradiset man kan komma i den jordiska världen. Att man (jag) unnar sig det så sällan! Man borde ju gå kontinuerligt så att kroppen inte ens hinner hamna i det där "rigor mortis"-stadiet jag brukar tjata om, men tiden går och man märker egentligen inte efterhand att man blir spändare och spändare utan först när det gått för långt blir det uppenbart; när ryggen värker, benen stramar och nacken knakar - då pallrar man sig iväg till den där bänken. I alla fall jag.

Dagens 1,5 h långa massage var alldeles underbar. Lite plågsam mellan varven visserligen, men så tycker jag att det ska vara. Det SKA kännas lite. De fiolsträngsspända musklerna ska låta om sig och spjärna emot lite innan de ger efter. Men mest av allt var det skönt. Nästan så att jag dåsade till en stund där på britsen. En rejäl omgång för rygg och ben. Lite mörbultad nu. Men ack så nöjd. Nu blir det bot och bättring på massagefronten. Bokade redan idag en ny tid om en månad. Jag längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar