fredag 10 maj 2013

Motionscupen, tävling 4 (5)

Det går upp och det går ner. Igår kändes det som att jag led av rigor mortis och idag lyckades jag faktiskt springa motionscupen. Konditionsmässigt helt ok, men jag besväras alltjämt av känslan i benen. Visst ska det göra lite ont när man springer hårt, men i så fall ska det vara en smärta som beror på ansträngningen och mjölksyra och inte smärta som sitter djupt i alldeles för korta muskler redan före start. Nåja, smärta eller ej, cupens femte deltävling sprang jag i alla fall, den fjärde för min del. Ett väldigt alternativt fredagsmys. Ångest före start och sedan en halvtimmes ren och skär plåga. Men ändå - ett sådant perfekt sätt att tillbringa fredagskvällen! Härlig löpargemenskap, en rejäl genomkörare för kroppen efter en veckas stillasittande på kontorsstolen och idag dessutom en trevlig avslutning med gemensamt pizzaätande och en öl.

Själva loppet då? Trots smärtan gick det bra - 6 km på 25.20, vilket ger ett snitt på 4.15/km. Bra för att vara så pass tidigt på säsongen.

Avslutningsvis en bild som inte har något som helst att göra med blogginlägget. Bara för att de är så underbara:
Småkissorna!
 
2 dagar gamla och totalt hjälplösa. Kan det bli mera hjärteknipande? Om vad de ska kallas tvistas det här i hushållet. "Allan" och "Donatus"- efter den tidigare husägaren på Dalabackan - tycker vi som tillhör den äldre generationen, "Murre" och "Murran" säger det yngre gardet... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar