tisdag 29 maj 2012

Flyttkaos

Ja, så ser vårt hem och våra dagar ut för närvarande... Flyttkaos. Varje gång jag flyttar lovar jag mig själv att det är den sista. Men nu ÄR det den sista. Jobbigt är det, minst sagt. En fördel är väl dock att man faktiskt tvingats rensa ut det skräp man samlat på genom åren. Jag har slängt gamla prov från gymnasiet, böcker från juristlinjen, skinnjackor från 80-talet och glas från det glada kroglivets dagar... En befrielse på något sätt att rensa ut och (nästan) börja från scratch.

I söndags var det mammas dag. Fick sovmorgon till halv 9 och uppvaktades därefter med kaffe och bulle på sängen. En present blev det också. Treåringen hade dagen innan lite svårt att bevara hemligheten så hon viskade till mig: "Det finns en hemlis... jag säger inte vad det är...den är under sängen...det är ett nattlinne...men jag säger inte vilken färg det är...säg inget till pappa!" Så döm om min stora förvåning när jag öppnade paketet ocu upptäckte...ett nattlinne! Dock med en färg som jag inte kunnat ana! :-) Därefter bjöd dagen på egentid och jag kunde bege mig ut och springa i nästan två timmar. 20 varma och svettiga kilometrar blev det. Skönt att bara springa i "bekvämfart" och titta på omgivningarna, utan någon stress och tidspress. Meditativt.

Och nu - tillbaka till flyttkaoset! Tjohoo!


1 kommentar: