torsdag 17 maj 2012

Slutet på en era

Nu har jag lämnat min arbetsplats sedan 9 år. Hela våren har gått i ungefär 110 så jag har inte hunnit reflektera och jag har ännu inte hunnit fatta det. Det tar nog några veckor innan det sjunker in. Jag ska inte tillbaka. Aldrig. Åtminstone inte för att jobba. Vet inte vad jag känner. Det är någon slags blandning av vemod, sorg, lättnad och förväntan. Tror jag. Det har varit en bra arbetsplats. Jag har trivts väldigt bra med arbetsuppgifterna och mina härliga kollegor och jag kommer att sakna dem alla. Någonstans har jag dock kommit till en punkt där jag känner mig redo. Redo att avsluta och gå vidare med mitt liv. För att säga som Kent: "När beslutet är taget blir jag lugn". Beslutet är fattat. En era i mitt liv har kommit till sitt slut och en annan tar vid. Det är dags att fortsätta framåt, inte titta bakåt.

Jag passade på att föreviga min sista (jobbrelaterade) promenad från Kungsholmstorg 5 till Centralstationen.

Lämnade kontoret...

...sneddade över Kungsholmstorg...

...traskade en bit längs Hantverkargatan med Stadshuset i sikte...

...och passerade så småningom över Kungsbron i snålblåsten.

Sedan ner på perrongen och ombord på tåget mot Märsta. För sista gången.

Löpningen då, undrar ni kanske. Intet nytt. Löparovänlig äro en tillfälligt ensamstående mors tillvaro. Kvällen bjöd dock på 90 minuter yoga. Helt ok det också.

/ Lotta













...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar