fredag 1 juni 2012

Avtackning

Igår var det dags att slutgiltigt tacka för mig på jobbet. Blev så glad för de fina ord och presenter jag fick av mina omtänksamma kollegor - jag kommer att sakna er! Mycket har hunnit hända under de nästan 10 år jag jobbat där och jag fick en liten sammanfattning i form av ett collage; ett fint minne av ett fint decennium och av de härliga människor jag haft förmånen att få lära känna och jobba med.

Av hänsyn till de inblandade blir det ingen närbild - vill ju inte på något sätt bryta mot PUL!

I övrigt blev det gåvor som passar ypperligt för en snart nyinflyttad:

Jättefin ljusstake - ska den månne symbolisera mig som en "stark kvinna"? Kylskåpsmagneter och trendig disktrasa. Jag tackar och bockar - kommer att tänka på mina härliga f.d. kollgor varje gång jag tänder ett ljus eller torkar diskbänken! :-)

I gengäld bjöd jag på lite lokala/finländska delikatesser; chokladtårta från Maxmo hembageri serverad med hallon samt några av Fazers godbitar. Dagen avrundades med något gott att äta och dricka på Marriott hotell vid Rålambshovsparken. En trevlig avslutning det otrevliga vädret till trots (kyla och spöregn). Tillbakalutad i en skön soffa under en infravärmare kunde jag konstatera att jag är rätt glad över att jag inte ska passera hotellet springades - två gånger - på lördag. Men all lycka till er som gör det!




1 kommentar:

  1. Välkommen på en annorlunda och kul löptävling i din nygamla hemkommun Maxmo. Sträckan är 6 km och ett lag skall bestå av en kvinna och en man. Alla deltagare har chans på fina priser och bl.a. ordnas ledd uppvärmning av humortrion KAJ. För mera info klicka gärna på länken.

    SvaraRadera