torsdag 26 juli 2012

Sommarnöjen...

...kan man ha av olika de slag. Till de mer traditionella sommarnöjena hör väl strandhäng, vilket vi ägnade oss åt idag. En temperatur på 18-19 grader, något frisk nordvästlig vind men strålande sol - det är väl ungefär så fin sommaren blir i år - så det var dags för ett besök på den österbottniska superplayan Storsand.




Något friskt i luften men vattnet var oväntat "okallt" och fullständigt badbart både två och tre gånger. Och roligt hade vi, jag och småtjejerna, med luftmadrass-surfing i "monstervågor".

Ett alternativt sommarnöje, åtminstone för en löpare, är annars att springa. Ikväll var det dags för gemensam intervallträning igen och hela 10 löpare dök upp denna gång. Vi enades slutligen om att springa "tusingar" (eller egentligen lite längre eftersom vi sprang tre banvarv och banan är 350 meter). Sex intervaller blev det och sammanfattningvis ett riktigt givande och roligt träningspass. Diverse klockstrul för min del, men farten låg väl någonstans mellan 4.10-4.20/km, de sista intervallerna ner mot fyra blankt. Avslutade med lite barfotajogg på gräset, stretching och "plankan". En helt ok sommarkväll med andra ord.

Avslutningsvis kan jag meddela att kattsituationen hemmavid har lugnat ner sig något; från att ha varit ständig beredskap, morr och fräs och en vägran att vistas i samma rum har det nu blivit något som väl kan beskrivas som terrorbalans. "Jag tycker inte om dig men accepterar att du finns där, om inte du gör något så gör inte jag något heller". Det går framåt alltså.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar