tisdag 31 juli 2012

Ernst-pyssel och kvällssimning

Till er som tvivlade och misstrodde, till er som drev med min idé och påstod att jag tittat för mycket på Ernst...

...den är färdig nu! Sänggaveln. Jag tror att självaste Ernst skulle vara stolt! Den skarpsynte noterar säkert att det är en gammal spegeldörr. Återanvändning är tidens melodi. Dörren fanns i huset men fick ingen plats efter renoveringen, så den får nu tjänstgöra som sänggavel i stället. Roligt att kunna bevara ursprungliga detaljer, om än i annan kulör (den hade en ilsket blå färg tidigare). Hur som helst, särdeles lätt var det inte att få dit den. Den skulle på något sätt fästas på den befintliga sängstommen och eftersom jag saknar den byggtekniska kunskapen tillstötte vissa komplikationer. Jag tyckte att jag funderat igenom det hela ordentligt innan vi satte cirkelsågen i den tidigare gaveln, men se, det hade jag uppenbarligen inte. Jag hade inte tänkt på att den gamla skruven inte skulle passa när gaveln blev tjockare. Efter mycket om och men, tandagnisslan, skrik och svordomar (och nästan en skilsmässa...) lyckades vi dock fästa dörren i sängstommen. Huruvida den kommer att stanna kvar för överskådlig tid är dock oklart. Men jag är nöjd!

På löparfronten har jag just summerat den gångna månaden och konstaterat att jag sprungit i snitt 5 km om dagen, ca 150 på en månad. Därav två lopp som båda gått över förväntan. Jag måste därmed vara nöjd även med detta.

Avslutade just dagen och månaden med ett 8 km långt och kravlöst löppass (klockarn var urladdad). Via Finnholm på hemvägen och simmade några hundra meter i spegellugnt, ljummet vatten. Luften syrerik och härlig efter en regnskur. Tappade skon i vattnet och kunde konstatera att Nike Lunarglide flyter mycket bra. En skön sommarkväll som får bli ett fint minne att plocka fram en regnruskig novemberkväll.

Snart dags att sova gott i min "nya" säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar