onsdag 11 juli 2012

Intervalldags!

Fick en påringning av min goda vän på dagen som informerade om att det ikväll var dags för den gemensamma intervallträning vi pratat om att dra igång. Jag hade helt förträngt detta och tänkt mig en vanlig länk, men intervaller stod alltså på schemat så intervaller fick det bli. Väldigt bra med en gemensam träning en dag som denna; om det inte varit för det är risken överhängande att jag stannat i soffan i stället och lyssnat till regnet mot rutan...

Träningen gick av stapeln här:
Strandvallen i Maxmo!

Det var inget stort, men ett naggande tappert gäng löpare som slutit upp denna gråmulna och duggregnstyngda kväll.
Och färgglada också!

Intervallstege skulle avklaras; 400-300-200-100 meter i stegrande fart och med lika lång jogg emellan varje intervall. Och så denna stege tre gånger (eller sex gånger om man är riktigt överambitiös, men det var ingen av oss idag). Totalt 6 km om man räknar med joggen och 10 km med uppvärmning och nerjogg, så ett helt tillfyllest pass för min del. Och förvånansvärt jobbigt med så korta intervaller, man är ju ingen sprinter direkt... Men en trevlig kväll med trevligt folk blev det, tack för denna gång!




1 kommentar:

  1. Färgranna - OS i antågande... ? Ska fösöka haka på nästa vecka jag också - hade helt glömt bort det ikväll...

    SvaraRadera