fredag 13 juli 2012

Inredningspics

Inflyttade är vi men inredningsmässigt är vårt hus inte färdigt. Det återstår en del målning och småfixande samt allt det "lull-lullande" jag står för, dvs. att pynta, hänga upp saker och göra det hemtrevligt... (Tror att detta är en typiskt kvinnlig egenskap; för en man räcker det ofta med en TV och en soffa. Gardiner - vad är det för något?? Ljuslyktor - vad ska man med det till??). Hur som helst, jag kan bjuda på några bilder på utvalda delar i dagsläget, mer kommer senare när det är färdigt.

Köket i vit, lantlig stil. Nästan alla möbler har hängt med från förra bostaden men gör sig kanske bättre här i ett äldre hus. En salig blandning av loppisfynd, gåvor och Ikea!

Till stilen hör också pärlspont, öppna hyllor och diverse fina burkar jag samlat på mig genom åren. Den usla bildkvaliteten ger inte rättvisa åt det hela, ursäkta!

Tror att jag visat den förr, men återigen trappan, den är en favorit! I originalskick men med ny färg. "Skrubben" (eller "kantoret" som den äldre generationen säger) är nybyggd av vår skickliga snickare.

Det var det hela för idag på inredningsfronten. På löparfronten inte så mycket att rapportera; dagen bjöd på ett vanligt "mellanmjölkspass" före fredagsmiddagen, 6 km på 5+ min/km. Planen är ett långpass imorgon bitti.

Diamond league på TV snart till ända och dags för mig att göra som den allra färskaste familjemedlemmen:

God natt världen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar