torsdag 19 juli 2012

Nerladdning?

Någon direkt uppladdning inför morgondagens planerade halvmara har det inte blivit. Det är för fullt upp med livet i övrigt för att hinna tänka uppladdning. Idag ett stadsbesök inkluderande byråkratiska besök hos både tullen och polisen samt en glass på torget. Ikväll både fika och jordgubbsrensning (och -ätning). Så fjärran från tankar på halvmaror, kolhydrater och sportdryck som man kan komma. Men kanske ändå den bästa uppladdningen av alla, att inte tänka på loppet överhuvudtaget. Tids nog står jag där och MÅSTE tänka på loppet, med nerverna på helspänn och mp3-spelaren laddad. Svårt att veta var jag befinner mig formmässigt och därför svårt att sia något om utgången. Formen på kortare distanser är förhållandevis god, men jag tror att jag har för få långa, hårda pass i kroppen för att kunna prestera maximalt på ett så långt lopp som en halvmara. Pers känns orealistiskt. Ska man gå ut hårt och riskera att självdö efter halva loppet, eller ska man fega och starta lugnt och förhoppningsvis orka spurta? Svårt. Bara att invänta startskottet och se hur det utvecklar sig och vilken dagsform man innehar. Som brukligt är ju känslan före att man känner sig svag, orkeslös och lite halvsjuk. Men imorgon är en annan dag!

Uppladdning eller nerladdning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar