torsdag 21 juni 2012

Trevlig midsommar!

Mitten av sommaren nalkas och naturens fägring är stor. En hektisk vår och ingen vidare värme har gjort att jag inte riktigt fattat att sommaren är här, och redan mitten av den dessutom! Vi firar med lite blomsterprakt bland (det i och för sig minskande antalet) flyttlådor...


...oss dessutom inleddes helgen med ett löppass (det brukar tendera att bli excesser i matväg så man måste ju kompensera på något sätt). Provsprang Parloppsbanan och kunde konstatera att den faktiskt är riktigt tung; kuperad (känns som mestadels uppför) och dessutom ett parti grusväg. Inte som upplagt för några rekordkilometertider alltså. Och nu antar jag att alla ni som ska springa loppet sitter och undrar hur provlöpningen gick... Med tunga och trötta ben snittade jag 4.26/km. Tror och förväntar mig att jag i en tävlingssituation, med utvilade ben och med lättviktsskorna på fötterna borde kunna kapa ett antal sekunder per kilometer. 12 dagar kvar...

Avslutningsvis en bild på vår kattson Kalle som äntrat Dalabackan. Han börjar bli luttrad vid det här laget, den gode Kalle; han har flyttat fyra gånger och bott både på pensionat och hos släktingar flera gånger under sitt 13-åriga liv. Så det blev inga större procedurer när han anlände till sitt nya hem; han gick runt och snusade lite, kollade inne, kollade ute, åt lite kattmat och gick och lade sig. Jaha, så nu är det här jag ska vara, tycktes han tänka. Nu ska han inte behöva flytta mer!


En riktigt skön midsommar till er alla!


1 kommentar:

  1. Tärvetuloa Suomeen Kallepoika! Han påminner om vår märtha på det viset. Hon flyttade x antal gånger och anpassade sig lika många gånger. Hoppas ni har haft en skön midsommar! kram pIa.

    SvaraRadera