söndag 24 juni 2012

Bland ormlik och bilar...

Midsommarhelgen lider mot sitt slut och det har varit en sällsynt fin midsommarhelg med sol och badtemperaturer. Vi har firat med god mat och dryck i goda släktingars lag, bad, femkamp och ännu mera god mat. Bland annat på grund av den goda maten var det i dag hög tid att nöta lite asfalt. Ett kortare långpass på 16 km, men i något högre fart än "normala" långpass (5.08/km). Turen gick genom Vassor, ut till riksåttan och längs densamma hem. Hade tänkt vända och ta Vassorvägen även tillbaka, men några döda huggormar längs vägkanten fick mig på andra tankar (de kunde ju ha levande anhöriga i närheten...). Ormar är verkligen det värsta jag vet i hela världen. Det är inte bara så att jag har respekt för dem och tycker att de är lite obehagliga, utan jag blir verkligen skräckslagen vid åsynen av en orm, även om den är avliden. En verklig fobi. Borde väl söka kognitiv beteendeterapi... Hur som helst, riksåttan var välsignat ormfri även om den inte är optimal ur löpsynpunkt med tanke på det stora antalet bilar som passerar i hög fart och den nästan obefintliga vägrenen man har att springa på. Jag var i alla fall nöjd med 16 km denna dag; var lite trött i benen efter den (med mina mått mätt) ganska stora löpmängden de senaste veckorna.

Och nu blir det gungstolsvila och fotbolls-EM! (Heja England!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar