lördag 31 mars 2012

Sparlåga

Inte mycket löpning i veckan. Söndagens terränglöpning var nog inte jättebra för en redan tidigare stel rygg, så nu har jag dragits med lite ryggont hela veckan. Förutom ett ytterst välgörande yogapass i onsdags har ryggen (och benen) fått vila. Tror att jag dessutom fått en liten släng av det virus dottern haft; hon har haft hög feber och varit helt sänkt medan jag mest har känt mig lite hängig, snorig och extra trött. Ambitionen inför denna dag var ett långpass, men när jag vaknade till nordliga stormbyar och yrande snö och dessutom kände mig sjukligt trött och hade lite sjukt i ryggen så ersattes ambitionen av lättja... Framåt eftermiddagen kom jag mig i alla fall ut på en kortis (6 km i hyfsad fart, snitt 4.44), bara för att ha gjort något. Imorgon blir det massage hela dagen lång så då hinns inget springande med och även början av veckan är väldig uppbokad. Men sen så är det påsk - såväl en stor godis- som träningshelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar