onsdag 21 mars 2012

En bra dag!

En bra dag med fina besked som avslutades på bästa sätt - med en löprunda. De senaste dagarna har varit ganska kyliga med snålblåst och lite snöfall så tanken att packa ner merinoullsunderstället inför dagens efter jobbet-runda var säkert god, men ibland blir det inte som man tänkt sig. När jag väl äntrade gatan efter en dag inne på kontoret möttes jag av sol och i det närmaste försommarvärme, 15 plusgrader. Eftersom planen var att springa en runda och sedan direkt till tåget var det bara att ge sig iväg, merinoullen till trots. Även om jag ofta är lite frusen och gärna värmer mig med tjocka sockor och en skön filt i soffan så blev dagens löpning något för övertempererad även för min smak. Och trängseln på Norr Mälarstrand erbjöd inte heller direkt något tillfälle att fläka av sig ett lager. Nåväl, ett bastupass är inte att förakta utan en bra förberedelse inför sommarens (får man anta) tropiska växthuspass. Löpningen bjöd på fina vyer från Fredhälls klippor - i vårskrud denna gång.


Man hinner kontemplera en del när man springer. T.ex. så insåg jag att jag är ganska glad över att jag första lördagen i juni inte kommer att...


...springa över denna. TVÅ gånger. Är inte så sugen på marathon överhuvudtaget just nu, men om jag nu ska (måste)springa så gör jag det hellre i Berlin än i Stockholm. Ingen Västerbro och ingen försommarvärmebölja. Bara att haka på Makau och Kipsang på platta tyska gator i frisk höstluft.

Dagens goda nyheter då?
a) Jag kan numera även titulera mig juris magister i Finland. Till det facila (?) priset av 248 € har Utbildningsstyrelsen beslutat att jag får jämställa min svenska examen med en finländsk. Torde underlätta jobbsökeriet.

b) Tycka vad man vill om systemet med öppen budgivning vid fastighetsförsäljning. Jag kan tycka att det är ganska ruttet; folk lägger bud på bud och får leva i ovisshet och ångest över utgången ända tills säljaren bestämt sig för till vem han vill sälja. Även om man lagt det högsta budet kanske man inte ens får köpa bostaden. Vi har varit i den situationen. Det är en absurd bostadsmarknad kring Stockholm, men det är säljarens marknad. Och denna gång är vi på "rätt" sida. Och det går bra.

/ Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar