fredag 16 mars 2012

Livspussel

Tunt med inlägg på sistone, men jag har varit för upptagen med att leva livet för att hinna blogga om det... Visning av huset på gång i helgen, vilket naturligtvis medför en hel del städande och undanplockande (det tar dessutom dubbelt så lång tid när barnen plockar fram allt som jag just plockat bort...). Sen så var det anatomiprov på massagekursen i veckan och dessutom väldigt mycket att hinna med på vanliga jobbet. Just det, så ska jag ju hinna med söka nytt jobb också...

Löparsaldot hittills i mars är emellertid bättre än vad det varit tidigare under vintern. Ungefär 60 km under de inledande två veckorna, vilket får betecknas som godkänt med tanke på livssituationen i övrigt. "På seinon" igår sprang jag och hämtade bilen som varit på verkstad och benen kändes ovanligt pigga. Vågar knappt säga det men hälsenan har känts bättre på sistone (eller känts av mindre rättare sagt). Undrar om det kanske är skorna som är förklaringen? Även om jag trivdes i mina tidigare Lunarglide så kan jag vid en jämförelse med de nya konstatera att den uppdaterade varianten har en smalare läst och sitter tajtare kring hälen. Jag tror att det är bra; hälen kan inte röra sig lika mycket i skon och hälsenan hålls därmed mera stabil, intalar jag mig. Skulle i alla fall var skönt att slippa det ömma eländet denna säsong.

På tal om springandet kan jag berätta att jag förra helgen faktiskt fick till ett intervallpass för första gången  på väldigt länge. 4 x 4 minuter med två minuters joggvila emellan. Inte samma fart som man brukar ha på sensommaren/hösten, men ändå godkänt. Skönt att få upp flåset riktigt ordentligt ibland.

Avslutningsvis tänkte jag bjuda på en bild från renoveringsprojektet - vårt framtida hem.


Denna bild togs för några veckor sedan och i dagsläget börjar farstukvisten vara så gott som färdig med nya fönster och panel och nytt gjutet golv. Invändigt blir det golvvärme, klinkers och pärlspont. Längtar till påskledigheten när jag faktiskt får se det på riktigt också! Bjuder på fler bilder vid ett senare tillfälle.

En härlig (löpar)helg önskar jag er!

/ Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar