fredag 23 mars 2012

Låtom oss fröjdas i ungdomens vår!

Vilken härlig vårdag! Tillbringade nästan hela förmiddagen i terrängen med kidsen. Kurragömma, stenklättring och mosskastning. Med en morfar som är skogsexpert och en mor som en gång i tidernas begynnelse faktiskt placerat sig som femma i finska mästerskapen i skogsfärdighet drillades de små skogsmullarna hårt; skillnaden mellan tall och gran (rätt svar: tall långa barr men korta kottar, gran korta barr men långa kottar), koltrastens läte och lövkännedom var några av de  ämnen de förväntades behärska.


 Vi tillät oss även tjuvstarta lite med påskpyntandet:



Och sen så blev det säsongspremiär för middag i uterummet. Måste ju vara något slags rekord, att kunna äta ute den 23 mars!
3-åringen har dukat fint inför fredagstacosen!

Ingen löpning idag utan jag laddar för ett (troligt) långpass i helgen. Har till min oförställda förskräckelse insett att det endast är ungefär en (!) månad kvar till Lidingö ultra (hur gick det till??), så långpasset bör utsträcka sig till den jobbigare sidan om 20 km-strecket. Återkommer med rapport.

Avslutningsvis kan jag, trots att jag normalt sett avskyr bloggar där bloggare viker ut bilder på sig själv i allehanda poser, uppvisa en bild på mitt nyklippta jag. Mindre hår - mindre luftmotstånd i löpningen...

Ha en skön fredagkväll!

/ Lotta











1 kommentar:

  1. Modiga du! Jag har inte riktigt samlat mod ännu sedan vi lät Tom klippa till historiens snabbaste page i början av 90-talet. Kanske på andra sidan 40 (;
    Ha det bra, P.

    SvaraRadera