fredag 5 augusti 2011

Terrängintervaller

Startade dagen på bästa möjliga vis - med ett löppass. Eftersom bröllopsdagen firades igår kväll med god (och tung) middag och med några efterföljande förfriskningar på Pride-festivalen var jag inte så alert och pigg, så jag är nöjd över att jag överhuvudtaget tog mig ut i spåret. Även den fortsatta värmeböljan måste betraktas som en för löpningen begränsande omständighet. Saldot blev i alla fall 10 km, varav 3x2 km sprangs som långintervaller i kuperad terräng. Inga fantasitider direkt, men denna dag var jag nöjd med 9.34, 9.09 och 8.47 på respektive intervall. Och det känns alltid bra att springa ett pass progressivt.

I övrigt har dagen mest bjudit på hemmaliv. Planen var att måla bokhyllor, men det slutade med att jag intog rollen av projektledare och att maken var den som utförde själva målandet (vilket i och för sig faller sig ganska naturligt med tanke på hans yrke: målare). Och nu när hyllorna är målade inser man ju att alla väggar också måste målas...(Hallå, någon?!?)

Nu friidrott på TV och lite surfande efter löpardojjor; är månne ett par Newton något som borde finnas på skohyllan??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar