söndag 7 augusti 2011

REGN!



Äntligen! Efter veckor av gassande sol och torka är det underbart med ett livgivande regn. Naturen suger girigt åt sig av vattnet och hoppet om en grönskande gräsmatta lever... Jag kommer säkert att få äta upp mina ord och plaska omkring i en dyblöt höst utan en enda solglimt, men just nu gläds jag åt vätan i alla fall. Jag inledde dagen med 16 km i ett skogsspår och det var underbart att få ett svalkande duggregn i ansiktet i stället för en gassande sol. Spåret är ordentligt kuperat och på sina ställen fyllt av diverse rötter och stenar, så det inbjuder inte direkt till snabbdistans. Det kan väl kanske betecknas som ett "Lidingö light" och dagens tempo var även "Lidingötempo", dvs. kring 5.15/km. Löpningen kändes förhållandevis avslappnad så om jag "bara" klarar av att hålla motsvarande tempo i Lidingöterrängen och i ytterligare 14 km så är vi hemma...

Vänster hälsena "bråkar" fortfarande och nu verkar ömheten dessutom ha spritt sig till utsidan av foten. Det känns inte så mycket när jag springer men dagarna efter ett löppass är jag rätt öm och idag smärtade det som sagt i utsidan av foten så fort jag råkade få en sten eller rot precis under fotvalvet. Vet inte vad man ska tro om detta? Säsongens "stora" lopp, Lidingö, närmar ju sig så det lutar åt att jag får träna på så gott det går och försöka genomföra loppet på bästa sätt, för att sedan vila och rehabilitera i höst om problemen kvarstår. Ignore the pain för närvarande alltså!

I övrigt ägnar vi denna regniga dag åt X-Box och bakning.

Ha en skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar