torsdag 11 augusti 2011

Läget är för(tvivlat)kylt - igen!

Jag måste ha burit på något förkylningsvirus hela semestern och med jämna mellanrum ger det sig till känna. Efter söndagens terrängpass fick jag igen ont i halsen i måndags och har sedan känt mig rätt hängig hela veckan. Inte sjuk så att jag skulle stanna hemma från jobbet (om jag nu inte hade semester), men avgjort inte helt frisk heller. Nyser värre än Prosit och snorar och snörvlar. Idag kändes halsen dock något bättre så det fick bli ett lugnt distanspass om 11 km i Pinbacksspåret. Det är inte för inte det heter "Pinbacken" förresten - det är en pina och plåga att ta sig uppför backarna! Helt i paritet med Lidingöterrängen skulle jag vilja påstå.

Som väntat kände jag mig trött och långsam, och som ytterligare salt i såren avverkade maken strax efteråt ett superpass - träningspers på milen... Missunsam, jag?!? Klart att det är roligt att det går bra för honom, men jag önskar att även jag skulle gå framåt. Jag har mer eller mindre stagnerat i år; jag har inte presterat sämre än i fjol men inte heller direkt bättre, medan maken persat både på milen, maran och halvmaran. Nu blir det till att slåss för familjerekorden med näbbar och klor! Jag blev ju av med det på maran med en förarglig halvminut härom sistens, men "regerar" fortfarande på milen och halvmaran. Om man nu vill jämföra. Men flåset i nacken känner jag...

Hur som helst, positivt att det blev ett löppass idag, men känslan är negativ. Nu vill jag verkligen bli av med detta otyg jag har i kroppen. I synnerhet som jag har en tävling inplanerad nästa vecka... Dags för en dunderkur, nämligen denna:


En blandning av kära mammas (hälsoguruns) hemgjorda svartvinbärssaft, citron och en skvätt konjak. Att intas kokhett. Då ni!

På tal om mamma så fick jag nyss av 5-åringen den finaste kommentar en mamma kan få; "Mamma, du är en bra mamma!". Det värmer inombords mer än konjaken!

Aatjoo!

3 kommentarer:

  1. Mikael Gullberg12 augusti 2011 07:44

    Hittade du runt på gula spåret? Så grymt jobbigt spår men det ger bra resultat för mig åtminstone som ännu har en bit kvar till formen och några kilon för mycket runt magen...

    // Mikael

    SvaraRadera
  2. Micke: Njä, det blev ungefär 5 km i spåret men det var nog inte den korrekta rundan. Jag försöker följa markeringarna men så plötsligt pekar pilarna åt fel håll! Nåja, backarna får man ju i alla fall.

    SvaraRadera
  3. De slår till när man minst anar det de små liven (:

    h. casin

    SvaraRadera