lördag 9 juli 2011

Torpträning och annat

Inte mycket att rapportera på träningsfronten. En hiskelig värme de senaste dagarna har inte varit bra för träningsmotivationen (men väl för bad-, glass- och rosémotivationen...). Idag kom ett förlösande åskväder och jag hoppas nu på något lägre, men fortfarande somriga, temperaturer. I förrgår blev det ett kort distanspass i hettan. Springer man inte långt får man försöka springa någorlunda fort, så snittet blev 4.40 i kilometerfart. Och igår körde jag faktiskt ett styrkepass på 2-3 timmar... Sommartorpet ska röjas ur, tapeter, lister och golv ska rivas. Vem behöver ett gym när man kan bära skrot nerför en trappa?!?

Gårdagskvällen tillbringades på en traditionell sommardans i härligt väder och timmen blev ganska sen... Så förutom cykelturer dit och tillbaks på ca 20 km har jag inte åstadskommit mycket i konditionshänseende. På hälsenefronten intet nytt. Dvs. den är fortfarande oroväckande öm; efter uppvärmning går det bra att springa men dagen efter är hälen ännu ömmare än tidigare. Köra på och träna och hoppas på det bästa eller vila helt, det är frågan...

En annan väsentlig fråga är vilken film jag ska bänka mig framför nu, "Baksmällan" eller "Inglorious bastards"?


/ Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar