fredag 1 juli 2011

Semestertider

Första semesterdagen inleddes med att yngsta dottern vaknade 5.30, pigg och nyter. Det kommer att blir en LÅÅNG semester åtminstone. En tryckande värme hela dagen och jag har gått och hoppats på ett förlösande åskväder, men fick inte mer än några regnstänk. 15-tiden hade jag gett upp hoppet om svalare väder och gav mig iväg på mitt planerade intervallpass. Jag hade sett fram emot mina tjusiga lättviktare:

...men har av vad jag läst och googlat kunnat sluta mig till att racerskor inte är de mest skonsamma för ömma hälsenor. Så därför blev det...


...de gamla trotjänarna, DS Trainer. När jag köpte dem tyckte jag att de var mina "lättviktare", men i jämförelse med de nyare Niken framstår de som kolosse(rna)n på Rhodos. 5 tusingar på agendan, men det blev bara 4 och det var nästan för mycket bara det. En iskall utedusch var på sin plats när jag kom hem. Med tanke på hur illa det kändes och att jag sprang fram och tillbaka på en grusväg (och därmed fick flera vändningar per intervall, allt för att få ett mjukare underlag för hälsenan) så är jag nöjd med 4.10-4.12 per intervall.

Den vanliga fredagsritualen består av att, i sällskap med en kall öl, besöka:


...men idag behöver jag ingen mer hetta. I stället tycker jag att jag gjort mig förtjänt av soffläge och måhända någon bit Fazers blå (världens överlägset bästa choklad!).

/ Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar