lördag 16 juli 2011

Du härliga sommar!

God kväll!

Trött, trött tillbringas lördagskvällen i soffan. Fick till ett ganska bra intervallpass på den lokala sportplan igår; 5x400 m på tider kring 1.30 till 1.33, en tusing på 4 blankt och varierande barfotaintervaller i närmare 2 km. Och för det straffades jag idag igen med kliande hals, hosta och snuva. Suck. Till tröttheten bidrar säkert även att jag varit på en begravning idag; mentalt utmattande även om det inte var särskilt "nära".

Hur som helst, efter att ha sprungit mina intervaller barfota på en underbart sammetsmjuk gräsmatta börjar jag förstå "haussen" kring barfotalöpning. Det kändes välgörande för både fötter och ben och är alldeles säkert ett bra komplement till all löpning i dämpande skor. Vem vet, kanske Five fingers eller Nike free kommer näst på inköpslistan...?

Ingen löpning idag således, men planen inför morgondagen är ett "kort långpass" på ca 15 km - om hälsan tillåter. Tills dess njuter jag av en vacker kvällning!






Hoppas även på en något kyligare sommarkväll så att jag hinner njuta av en sprakande brasa i denna innan det är dags att återvända hem!


/ Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar