torsdag 14 juli 2011

Löparterapi

Lite förkyld, lite huvudvärk och annars inte i toppform. Jag sprang i alla fall 10 km i lugnt tempo i morse och huvudvärken avtog i alla fall för stunden. Och vad gör man när själva löpningen inte går så bra? Jo, då åker man och handlar löparkläder i stället! ;-) Ett säkert sätt att höja löparmotivationen om inte annat. Ett besök i Vasa stod alltså på agendan och jag lyckades hitta Nike löparjacka + byxor på rea, nedsatta från 100 euro till 30 (ca 300 kr). Ganska bra pris tyckte jag.

Kvällen är lugn; äldsta dottern övernattar hos sin kära moster, maken spelar poker och den yngsta dottern ska snart lägga sig. Då blir det en lugn stund i soffan för den trötta mamman; håller just nu på och läser löparboken "Born to run" av Christopher McDougall. Även det bra terapi för en löpare, att läsa om andras framgångar. Väntar spänt på att få veta hemligheten bakom löparfolket "Tarahumaras" löparframgångar; om någon redan läst boken - avslöja inget!

Avslutningsvis kan jag bjuda på en lagom suddig bild från Parloppet. Man är ju aldrig direkt till sin fördel på upploppet med en puls på 190, så då är man tacksam över suddiga foton! Vi hade för övrigt en intressant diskussion på Facebook efter loppet; frågan var vem som hade den värsta minen på upploppet. Konkurrensen i den kategorin var nästan större än under själva loppet! Min värsta bild tänker jag INTE bjuda på!



/ Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar