tisdag 5 juli 2011

Parloppet

Jag fick stryk av min man idag. Inget direkt storstryk, men lite smisk så där. I Parloppet. Jag ska inte skylla på något - det är inte sportsligt - han var helt enkelt bättre idag. Jag känner mig í och för sig lite förkyld och kraftlös och skulle kanske ha kunnat prestera bättre en bättre dag, men så är inte spelets regler. Att vara bäst när startskottet går (eller två skyltar slås ihop som vi gör på landet), det är det som gäller. Tyvärr fanns det ingen klass för "äkta" par, tror att vi hade kunnat hävda oss ganska bra där. Nu blev vi sjunde par i rätt tuff konkurrens och jag blev tredje dam. Sträckan mätte 6,2 km och min tid blev 26.22 och makens 25.47. Jag hade sneglat på och hoppats klara 26 minuter, men insåg rätt tidigt att det skulle bli tufft idag. I vanliga fall kan jag ha någon period i ett lopp när det känns ganska "lätt", men idag var det jobbigt och fullt flås från första stund. Och nu i efterhand mår min hals inte riktigt bra. Men roligt var det! Och härligt att träffa alla löparmänniskor från "förr i världen" - ni är er precis lika (snälla, säg det samma om mig!)

Avslutningsvis en kall öl och en vacker solnedgång på stugan. So long!

/ Lotta

1 kommentar:

  1. Prima tid! Vad ska man välja då man ska kommentera förresten, anonymt/OpenID?? /Anna

    SvaraRadera