tisdag 19 juli 2011

Halvan eller inte?

Två löppass avklarade sedan sist; ett lugnt distanspass på 15 km i söndags och ett dito på 8 km med lite inbakad fartlek idag. Känner mig lite trött, seg och långsam. Genrepet ska väl dock gå dåligt, sägs det ju, så hoppas att formen är där på fredag. OM jag ska tävla, vill säga. Det finns ganska många "om" med i planeringen; jag springer OM det inte är för varmt, OM jag inte känner mig fortsatt förkyld, OM hälsenan känns ok. Loppet i fråga är i alla fall Jakob halvmaraton i Jakobstad. Plan B är att springa Jakob-åttan (föga förvånande 8 km) och plan C är att inte springa alls. Följer just nu väderleksprognoserna med stort intresse och de varierar från 18 grader och regn (springa!) till 28 grader och övervägande sol (knappast springa). Vi får se, vi får se...

I övrigt bråda dagar med fönsterbeställningar, sugbilar, trefasinkopplingar och andra måsten, samt bad, fika, glass och annat skoj.

/ Lotta

1 kommentar:

  1. Jag visste inte att du bloggade... Kul! Nu ska jag börja hänga med bättre.

    Var faktiskt å kikade på torpet ert på söndagkväll, när vi hade vägarna förbi... Wow, vilket projekt säger jag bara... Ni e tuffa! Ni hade hunnit göra en hel del arbete på utsidan såg det ut som. Det kommer säkert att bli fint.

    Angående Jakobmarathon går liknande diskussioner i grannhusen. Där är alternativen hel eller halvmara. Blir det utlovade +28 e det nog inget nöje att springa (å ännutill betala för det). Då kan vi lika gärna träffas på Finnholm i stället tycker jag :)

    Lyckat till oberoende vilket beslut på sträckorna du tar. Vi hörs! /Linda

    SvaraRadera