måndag 4 juli 2011

Förkylningskänningar...

Som den lojala arbetstagare jag är sparar jag mina förkylningar till semestern. Jag har inte varit förkyld på hela våren, senast var i påskhelgen (när jag var ledig, naturligtvis). Och nu i helgen - den första på semestern - började jag känna begynnande stickningar i näsa och hals. Dessa har dessbättre inte eskalerat utan stannat på "håller-jag-på-att-bli-sjuk-stadiet", men helt kry känner jag mig inte. Lägg till det en sextimmars bilresa under dagen och den därav beroende seg- och stelheten i kroppen, så förstår ni att uppladdníngen inför Vita fruns parlopp inte varit optimal. Så, nu har jag tagit ner förväntningarna lite och garderat mig inför ett eventuellt misslyckande, det känns bättre!:-)

Trots en lång resa under dagen har vi hunnit besöka goda vänners sommarstuga; vi känner oss alltid lika välkomna, tack tack! Och nu ikväll blev det några kilometers jogg bara för att känna efter om jag alls kan springa. Lite snor, lite ont i hälen - så vi får se imorgon!

/ Lotta

1 kommentar: