fredag 16 maj 2014

Miljöombyte

Så jag var i huvudstaden ett par dagar. Lite större, lite grönare, lite mer befolkad än Maxmo. Den större delen av tiden dit, där och hem tillbringades sittandes, så när tillfälle gavs var jag tvungen att bjuda kroppen på en länk. "Du vet att du är löpare..." när du packar ner länkskorna när du ska på konferens. När du snör dem på dig medan de andra snör på sig dansskorna. När du prioriterar löpning framom shopping (jag hann med lite både och...).

En kombination av länk och sightseeing fick det alltså bli. Jag var inte ensam, om man säger så. Halva Helsingfors måste ha joggat runt Tölöviken samtidigt som jag. Så där trångt är det aldrig i Maxmo. Där möter man på sin höjd någon från Finnholmen eller Falisa.

Nå, hur som helst, för omväxlingens skull kan jag bjuda på några andra bilder än av Maxmos (ödsliga) vägar och spår.
En sväng förbi maktens boning (hade hoppats att få sällskap på rundan av den rutinerade löparen och måhända blivande statsministern Stubb, men han syntes inte till...)

                                         ....runt Tölöviken fortsatte min färd...
...en sväng runt Olympiastadion...

...där jag faktiskt träffade en annan löpare! Paavo i egen hög person! Jag hängde dock inte med...
 
Nu är jag åter i Pampas, men om ett par dagar ska jag bege mig söderut igen. Men mer om det senare. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar