torsdag 29 augusti 2013

Gissa länken!

Några dagars oplanerad ledighet eftersom jag är "between jobs" och alltså en ypperlig möjlighet att fara på länk dagtid. Foten är sjuk, hamstringsen stela och kroppen trött, men en länk i naturen i allsköns ro är ändå alltid välgörande. Ingen stress, ingen press och klockan borde jag väl ha lämnat hemma, men eftersom jag ändå vill veta distansen så fick den följa med, jag försökte bara undvika att kolla tempot. Vet inte hur det är med er andra, men jag kan aldrig avsluta en länk på ojämn distans, t.ex. 9,9 km eller 10,1 km (fast hellre i och för sig 10,1 än 9,9); det måste väl vara någon slags tvångshandling. Exakt 12,0 km lyckades jag i alla fall skrapa ihop idag. Inte kort och inte speciellt långt, men lagom för att inte göra hälen helt obrukbar till imorgon.

Var jag sprang? Gissa!
Började hemifrån och svängde av hit... Kanske mer välbekant i vinterskrud...
Fortsatte genom skogen och hit. Torde vara lättgissat för er Maxmobor, men det var så andlöst vackert att jag var tvungen att stanna och föreviga.
Färden gick vidare hit - någon som känner igen? Tillhör en runda jag brukade springa ofta under tonåren, men jag har inte riktigt kommit ihåg detta ställe sedan jag kom tillbaka. Nu ska det bli mera frekventerat i alla fall.
 
Ja, och sedan var det att vända om och springa hem igen. Den ömmande hälen fick mig att omgående sätta mig vid datorn och beställa ett par Adidas Adistar Boost; inte för att jag vet om de hjälper men det är värt ett försök, de har rykte om sig att vara väldigt väldämpade sin lätthet till trots.
 
Och för att ännu fortsätta dagen med idrottsliga förtecken så står jag i beråd att bege mig på en kurs i kinesiologisk tejpning på Norrvalla. Kanske man får lära sig att tejpa hälsenan?
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar