torsdag 8 augusti 2013

Ett annat element

Inget nötande av asfalt vare sig till fots eller hjul, inget klafsande i mossen eller länkande på skogsstig, nej idag blev det träning i ett helt annat element. Ett element som, kunde jag i mitt stilla sinne konstatera, jag utnyttjar alldeles för sällan. Så skönt, så fridfullt och faktiskt så ansträngande.
Jag pratar om simning. Varför gör jag det så sällan? Ett vattendrag som gjort för kvällssimning bara ett stenkast bort. 45 minuter i min ensamhet, bara jag och vattenlöparna. Inte de vanliga, skadade löparna (det är väl främst de som brukar ägna sig åt vattenlöpning) utan de små, med många ben som springer på vattenytan. Simtag efter simtag, meter efter meter. Oväntat tungt var det för en som är ovan att simma, och det gick att få till ett flås också i detta element. Om sommaren så tillåter måste jag göra det igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar