fredag 6 september 2013

Invigning hägrar!

Imorgon är det dags. Invigning!
Ska de vara så bra som ryktet säger och tillverkaren utfäster? Återstår att se. Imorgon ska de få nöta lite asfalt (och sannolikt mera skogsväg), mina nya Adidas Adistar Boost. Några knapptryckningar, ett kreditkortsnummer, några dagars frakt och så hade jag dem hos mig. Smidigt som bara den. Har sagt det förr och säger det igen, Startfitness.co.uk is da shit. En första provning, dock utan löpning, utlovar bra passform, komfort och ypperlig dämpning. Få se om även löpkänslan finns på plats. I så fall kan de mycket väl vara århundradets sko, som någon redan frälst, lyrisk löpare sade till mig.

Annars då? Tja, har ägnat veckan åt ytterst lite löpning och ytterst mycket finska. Ett nytt jobb i fäderneslandets tjänst har påbörjats och tagit mycket energi i anspråk. Roligt, spännande och utmanande, men samtidigt lite tungt att ta sig ur bekvämlighetszonen. Att lämna det trygga och invanda och kasta sig ut i en annan (väldigt finskspråkig) värld. Men nog blir det bra.

Löpningen är som sagt inte mycket att orda om; lyckades klämma in ett "lagom-pass" före onsdagens föräldramöte, men annars nada. Men imorgon ska de nya pjucken alltså luftas - jag återkommer med rapport!

P.S Om någon till äventyrs tänker att det ju inte var så länge sedan jag senast recenserade några nya skor på bloggen så är det mycket riktigt så; jag har köpt skor onaturligt ofta på sistone (betydligt oftare än vad löpmängden skulle ge anledning till). Jag har dock tvingats inse att de Nike Lunarglide jag köpte så sent som i våras faktiskt inte funkar; av någon anledning förvärrar de hälsituationen. Läste någonstans att de är lite "styrande" och alltså korrigerar löpsteget, och det är kanske just detta som inte är så bra för min del. Neutralt ska det vara. Och förmodligen väldämpat.

Avslutningsvis några ord om ett annat nyinköp:
Kinesiologi-tejp. Bluff eller sanning? Jag har redan tidigare varit ganska intresserad av och öppen för österländska läror och alternativa metoder, och dessa färgglada tejprullar stärker bara min uppfattning om att vi har mycket att lära av våra fränder i Asien. Vad kan väl några remsor "sladdrig" tejp väl göra åt en ond häl, tänkte jag när jag tejpad skulle bege mig ut på länk förra helgen. Kan bara säga att jag inte sprungit så pass smärtfritt sedan någon gång tidigt i våras, innan hälsporren började ge sig till känna! Distansen var trots allt "en hel" mil och jag sprang och sprang och väntade att det skulle börja göra ont - men icke! Efteråt var hälen förstås öm, men att kunna springa utan smärta - vilken lycka! Så jag är frälst, här ska det tejpas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar