torsdag 30 juli 2015

BOB-premiär!

Nu har jag äntligen invigt BOB! Premiär för den vagn som är avsedd att underlätta en småbarnsförälders löpning. Jag har visserligen sprungit med den vanliga vagnen till och från, men detta var faktiskt något helt annat. Knappt så att man märkte att man hade en vagn med sig.
En bild togs även av mig springandes med BOB, men med en suck kunde jag konstatera att den skulle jag inte publicera. Ni vet kanske hur det är; ens föreställning av hur det ser ut när man springer överensstämmer inte med hur det faktiskt ser ut när man springer... Man tror sig springa snyggt och lätt med ett driv i steget likt Allyson Felix, men när man konfronteras med bildbevis tvingas man inse den krassa verkligheten - steget ser tungt ut, hållningen dålig och det finns något extra kilo där man inte vill att det ska finnas något. Mer Bert Karlsson än Allyson Felix således.
 
Men vagnen är jag emellertid nöjd med! Gossebarnet var något skeptiskt till en början, men fann sig snart väl tillrätta i sitt nya transportmedel och tog t.o.m. en tupplur. Och för att vara honom - som inte är känd för några excesser i sömnväg direkt - är det ett gott betyg. BOB var otroligt lättmanövrerad och rullade lätt, och får ett extra plus för säkerhetsremmen som man kan ha runt handleden ifall man skulle tappa taget. Det blir väl aldrig riktigt som att springa utan vagn, men onekligen kommer löpningen som hemmamamma att underlättas en del (såframt även innehållet fortsätter att vara nöjt).
 
BOB-premiären följdes av en annan säsongspremiär: barfotalöpning på gräs! Jag brukar ägna mig åt det några gånger varje sommar, men detta var alltså första gången i år (man vill ju inte gärna förfrysa fötterna). Och ack så skönt det är för de stackars hårt prövade fötterna att få lufta sig i det fria och känna gräsets kittlande under trampdynorna. Livskvalitet för en fot. Jag inbillar mig att det även ska vara bra för fotstyrkan, och därmed kanske dåligt för hälsporrens fortsatta liv och leverne.
Två premiärer med mersmak således!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar