torsdag 23 juli 2015

Den slutgiltiga lösningen?

Nytt sedan sist? Tja, inga stordåd direkt. Lite regn, lite sol, lite varmt, lite kallt. Och några träningspass. Lite löpning, lite cykling, lite styrketräning, lite yoga. Omväxling förnöjer och lagom är bäst. Hälen besvärar mig alltjämt, men kanske, kanske kan jag se ett litet ljus i änden av den långa, mörka hälsporretunneln. En tänkbar lösning, ett möjligt mirakel. Det ser ut så här:
Anspråkslöst till sin uppenbarelse, men något verkar det i alla fall göra med min fot. Ett inlägg som är uppbyggt lite här och lite där enligt min (felaktiga) fotisättning med förhoppningen att korrigeringen ska leda till smärtfri löpning. Ont har jag ännu när jag sprungit, men kanske inte riktigt lika mycket som tidigare. Den punkt under hälen där det tidigare ungefär känts som att jag borrat in en spik dagen efter löpning smärtar inte lika mycket, men däremot har jag varit lite sjuk och öm på andra ställen i foten. Jag intalar mig att det endast är "omställningssmärta" då foten måste ställa om sitt invanda stegmönster. Jag hoppas det i alla fall. Vill ju inte gärna knalla ur askan i elden... Fortsatt rapportering om detta lär följa!

Avslutningsvis några ögonblicksbilder från en dag när det faktiskt var både lite sol och lite varmt.


På stranden får man (tack och lov) trotsa allt vad dataspel, paddor och appar heter och i stället spela ett hederligt parti luffarschack i sanden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar