fredag 25 april 2014

Motionscupen del 2 - DNS

En solig och vacker fredagskväll i slutet av april gick del två av motionscupen av stapeln. Utan min svettiga medverkan dock. Jag gjorde en DNS. Kanske något bättre än en DNF, men inte mycket. Laga skäl hade jag dock, doctor´s order! Avlägsnade ett födelsemärke på dagen och fick dusch- och träningsförbud ett dygn, så cupen var inte ett alternativ. Med tanke på hur cupen brukar utveckla sig skulle man väl ha slitit upp stygnen och förblött i något dike i Tottesund... Så lika bra att delta från åskådarplats idag. Och faktiskt ganska skönt, måste jag tillstå. Har varit lite trött och sliten efter den senaste veckans träning, och i år skulle jag ju vara klok och lyssna på min kropp, remember?
De andra som var DS och DF (did start and did finish) sprang hårt i alla fall. Spurtstrider, taktikering och fradga. Cupen i ett nötskal. Fredagsmys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar