torsdag 26 september 2013

Hello Abborrbacken!

Efter en ur löparsynpunkt eländig sommar med knappt några löpta kilometrar, är det snart dags att sätta punkt för säsongen med en tävling faktiskt. Det ska bli intressant, med tanke hur motigt det varit den senaste tiden. Jag har ju emellertid börjat skymta ett flämtande ljus i ändan av den mörka tunneln, så allt är kanske inte elände ändå. De senaste veckorna har benen varit lite piggare, farten lite högre och hälen lite mindre sjuk än vad de varit under sommaren. Men oavsett hur det går känns det inspirerande att få delta i ett lopp, att få uppleva löpargemenskapen och avsluta säsongen med en riktig urladdning. Distansen modesta 10 km, men denna mil inbegriper såvitt jag har förstått både Grönstabacken, Abborrbacken och Karins backe, så en utmaning är det trots allt. Tydligen var jag så pass meriterad att arrangören placerat mig i främsta startledet, så nu har jag förstås ångest över det också. Tänk om det bara är en massa pinnsmala, 3.30/km-kenyanskor och jag?!? Tänk om de radar upp mig mellan Isabellah Andersson och Sandra Eriksson, typ? Det blir ju underhållande för publiken, om inte annat...

Någon uppladdning att tala om har jag inte gjort. Några vanliga länkar och ett jumppapass den gångna veckan. Idag fick jag behandling med någon slags mirakelapparat på min onda häl. Radiovågor eller något i den stilen som ska göra susen för diverse krämpor. Och så fick jag lederna i foten "knäckta" och tycker faktiskt att rörligheten förbättrats. Om det gjort något för löpformen återstår att se.

Mentalt kommer jag att tillbringa helgen i Berlin tillsammans med de bekanta som springer där (saknar inte 42 km i sig men väl resan!), men fysiskt hittar ni mig alltså grisandes i Abborrbacken på söndag. Jag hör av mig när jag tagit mig upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar