torsdag 27 juni 2013

Måsalöpning

Jag har hittat en sorts löpning som fungerar för min sargade häl. Något som dessutom är tungt, effektivt och flåshöjande. Mitt hemliga vapen. Vi pratar om måsalöpning. Eller myrmarkslöpning för er rikssvenskar. Ett par pass har vi genomför på "måsan", jag och maken (vågar inte bege mig dit ensam av rädsla för den måhända omfattande djurfaunan). Det senaste nu ikväll. Endast vi och krankarna var där (ifall någon till äventyrs undrade var alla myggor/krankar befann sig denna kväll kan jag meddela att de var tillsammans med oss. Det var bisarrt, man kunde knappt öppna munnen). Hur som helst, på måsan sprang vi. Som att springa på en vattensäng ungefär. Ingen stöt vid fotisättningen och därmed välsignat skonsamt för min stackars häl. Och samtidigt grym styrketräning för benen när man forcerar gungflyet med höga knälyft och allt emellanåt måste dra upp foten ur något vattenhål. Men ändå, så härligt att bara få grisa på. Som en annan Nurmi eller Järnberg eller Myllylä. Man känner sig nästan som en grottmänniska. Ensam mot naturen. Elementärt.
Måsan regerar!
 

Finskorna rekommenderas inte. Ta ett par gamla avlagda. Eller Nokia-gummistövlarna om man föredrar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar