måndag 4 mars 2013

Snåran

Förra helgen ägnades flitigt åt skidning både på lördag och söndag, men på måndag började en förkylning ge sig till känna. Och därefter var det alltså en vecka präglad av snor. En evig tur att man inte var anmäld till Vasaloppet i alla fall. Segt har det varit, men igår hade livsandarna återvänt i alla fall så pass att jag orkade ta mig ut på en liten löptur. Efter allt bänkidrottande i form av Vasalopp och VM-femmil var det skönt att röra på sig lite. "Snårot" var det även på länken, men känslan i övrigt var förvånansvärt ok. Har sprungit väldigt lite under januari och februari och mest ägnat mig åt skidåkning, men kan än en gång konstatera att skidåkning verkligen är en fantastisk all round-träning. Stärkande för hela kroppen och bygger väldigt bra flås inför löparsäsongen. Nu bjöd ju vädergudarna på ytterligare ett rejält snöfall i helgen, så ännu ska jag försöka ägna mig åt den förnämliga träningsformen några veckor. Under gårdagens inspirerande stund i TV-soffan framför Vasaloppet blev jag stärkt i min ambition att faktiskt försöka ta mig de nio milen mellan Sälen och Mora nästa år. 2014 är det 10 år sedan jag skidade Vasaloppet senast så vad är då bättre än att fira jubiléet i spåret?

Jag har dock inte glömt löpningen helt utan äntligen kommit till skott och anmält mig till Lidingöloppet. Nog finns det en viss lockelse hos de fruktansvärda, grisiga, leriga backarna i Lidingöterrängen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar