söndag 17 mars 2013

Vår på väg!

Takdropp, allt ljusare kvällar och kvittrande fågar. Våren är på väg, köldslagna nätter och morgnar till trots. Denna morgon var något mindre kylslagen än de föregående, "endast" - 14 grader, så redan vid 8-tiden begav jag mig ut på dagens löppass. Tidigt kan tyckas, men då hade jag redan hunnit med frukost, en kaffekopp, lite TV, lite surfande och lite umgänge med morgonpigga döttrar. Hög tid att börja dagen alltså! Temperaturen steg ganska hastigt, solen sken, vägarna var till stor del bara och det var vitt och vackert. Halvvägs till "stjären" blev det innan jag vände om och 15 km innan jag var hemma. Det längsta jag sprungit på många, många veckor. Något löparovana och stumma ben, men i övrigt kändes det förvånansvärt bra, något jag säkert har skidåkningen att tacka för. En snittfart på under 5.10/km, vilket får sägas vara ett ganska snabbt långpass. Eller en ganska långsam snabbdistans om man så vill.

Fortsatte att njuta av det vackra vädret på eftermiddagen när jag efter mycket bök, stök, konflikter och hot fått ut döttrarna på promenad. Men se, när vi väl kom ut i den härliga marssolen tinade det mest tjuriga trotsålderslynne och vi njöt alla tre. Eller fyra...
Tussan har vårkänslor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar