onsdag 22 augusti 2012

"Kvievlaxlåpe"

Har tillbringat en stor del av min tid i Kvevlax denna vecka. Inte nog med att jag varit där dagtid på jobbet; idag for jag bara hem och åt och bytte kläder för att sedan återvända till Kvevlax. Det var dags för Kvevlaxloppet! 12,7 km på en bana som får beskrivas som TUNG. Eller så var det dagsformen som inte var på topp. Eller så både och. Hur som helst så bestod banan till stor del av terräng; ganska många kilometer i spånbana och även en bra bit i ren skogsterräng på en smal stig. Vissa gånger när man springer går det både fort och lätt - och det är riktigt bra. Ibland går det tungt men fort ändå - det är också ganska ok. Och så ibland går det både tungt och långsamt - det är inte så roligt. Dagens lopp platsar väl nästan i den sistnämnda kategorin; det var tungt redan från början och kilometertiden blev inte bättre än lite under 4.50. Detta faktum kan dock, i alla fall till stor del, förklaras av terrängen; det var svårt att hålla någon riktigt bra fart på den sugande spånbanan och den ojämna skogsstigen. Ett väldigt bra träningspass blev det dock; om jag tränat på egen hand denna kväll hade jag aldrig orkat plåga mig så. Och placeringen blev inte heller fy skam; andra plats och återigen en pokal!
Matchar min nya röda Maxmo sportklubb-jacka med ansiktsfärgen...
 
Och tiden? Målsättningen var att ta mig under en timme (vilket kan låta enkelt men inte var det på den banan) och det gjorde jag; 59.05 på min egen klocka. Så, godkänt får det bli. Och imorgon - åter till Kvevlax!
 
Avslutningsvis något för alla kattälskare:
Notera vildheten i blicken! Kan inte finnas mycket som är vildare än en tre månader gammal kattunge!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar