tisdag 14 augusti 2012

Nedräkning

Trött och sliten efter halvmaran är jag, så det har inte blivit några stordåd i löparspåret. Lugn länk i söndags och idag något som kanske kan beskrivas som fartlek, förutom att det inte innehöll så mycket fart. Den fart som för bara några dagar sedan kändes hanterlig i 21 km var idag nästan övermänsklig. Ena dagen topp, andra flopp. Sådant är löpningens sanna väsen. En härlig sensommarkväll var det i alla fall och jag belönade mig med ett dopp i det allt mer kylslagna vattnet på Finnholm innan jag sprang den sista biten hem. Tror inte att det blir alltför många simturer ytterligare i år.

Veckan går i skolstartens och dagisinskolningens (tredje gången för samma barn...) tecken och nästa vecka är det dags även för mig att återgå till rutinerna, dock på en ny arbetsplats. Frågan är om jag är lika nervös som dottern har varit inför skolstarten?

Apropå något helt annat så utlovade jag ju tidigare bildbevis på hur tavlorna med gamla tidningsförstasidor skulle göra sig på plats, det kommer här:


Det bidde ganska bra, tycker jag!

3 kommentarer: