måndag 30 januari 2012

No pain, no gain...

Idag fick jag uppleva något som jag inte gjort förut (och som jag inte kan påstå att jag hemskt gärna vill uppleva igen); akupunkturnålar i vaden. Det var dags för återbesök hos min duktiga och förtroendeingivande naprapat och idag stod den ömmande hälsenan på programmet. Föga förvånande menade han att problemet kan bero på en spänd vad och han började därför med att massera... förlåt, tortera, vaden. Här pratar vi inte avslappnande, skön salongsmassage utan hardcore varianten - jag låg och kallsvettades och ville helst krypa genom bänken. När detta pågått en stund var det så dags för akupunkturen. Lyckligtvis behövde jag inte se hela proceduren men jag upplevde en ganska obehaglig ilande smärta i vadmuskeln när han satte nålarna - och då vill jag ändå tro att jag tillhör det tåligare släktet (finska sisun?). Hans varning om att vaden kunde kännas lite "kort" efteråt var väl kanske en underdrift - det gör h-vetes ont och känns som att vadmusklerna är minst en decimeter för korta för benet! Kan inte ens gå normalt utan får linka omkring. Jag utgår dock ifrån att löftet om att vaden kommer att känns som pånyttfödd när väl stelheten lagt sig om ett par dagar kommer att infrias - jag återkommer med rapport. Men som sagt; no pain - no gain, den som vill vara fin (snabb?) får lida pin och allt det där...

1 kommentar:

  1. Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

    Thanks!

    Mandie Hayes
    mandie.hayes10@gmail.com

    SvaraRadera