lördag 7 januari 2012

Kalastider

Ack, denna ljuva morgonstund... Den yngre dottern har aldrig varit morgontrött av sig och ända sedan nyfödd haft för vana att vakna från 4.30 och framåt. På senare tid har det varit något bättre och man har ibland fått "sovmorgon" till 7, halv 8-tiden, men efter att hon slutat med napp för några dagar sedan (vilket i och för sig gick väldigt bra - eloge till henne!) är det omöjligt att få henne att somna om när hon väl vaknat. Så nu får vi igen njuta av världen medan alla andra sover...

Den senste veckan har präglats av kalasande och diverse skojigheter; det har varit barnkalas på lekland...

...och besök på Disney on Ice i Globen (jordgloben? undrade treåringen):


Idag är det så (äntligen) dags för det sista kalaset för denna gång. Nästan skönt på sitt sätt när de vanliga "oxveckorna" tar vid på måndag...

Löpningen är det inget vidare beställt med. Har haft stora problem med ryggen den senaste veckan och bara klarat av de dagliga aktiviteterna och alltså inte kunnat ägna mig åt sådana excesser som löpning. Jag vet med mig vad som sannolikt är problemet och det får bli ett nyårslöfte att vara lite snällare mot min rygg. Försöka sitta ergonomiskt riktigt och jobba stående mellan varven, stretcha mer, spikmatta framför TV:n, massage då och då och träna rygg/bål mer. Så lätt att säga men inte alltid så lätt att få till i den stressiga vardagen. Hur som helst, idag känner jag mig (nästan) som människa igen så jag ska nog dra på mig löparkläderna och springa en liten runda när resten av hushållet vaknat - så kan jag kalasa med bättre samvete sen!

/ Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar