lördag 3 september 2011

Grannsämja

Synnerligen lugnt på löparfronten sen sist. Det känns som om jag inte gjort annat än klagat över förkylningskänningar de senaste månaderna, men efter en frisk vår så har jag de facto känt mig förkyld till och från allt sedan början av juli. Vet inte om det fortfarande är samma virus eller om det var en ny variant som avlöste den förra denna vecka (hälsningar från dagis...?), men rätt hängig har jag varit. Krasslig i halsen i början av veckan och t.o.m. lite lätt feber en kväll. Knappt någon löpning alls denna vecka och det var tur i oturen att jag inte heller var anmäld till dagens Tjejmil. Inte många veckor kvar till höstens stora prövning nu så jag hoppas att jag  kan genomföra det planerade långpasset i terräng imorgon.

På tal om någon annat än obefintlig löpning så fick jag detta av vår snälla granne idag:


Granntomtens äppelträd fullkomligen dignar av härlig frukt medan vårt stackars träd endast bjöd på några små skruttar som ruttnade redan på trädet. Gräset (trädet) är verkligen grönare på andra sidan, bokstavligen. Hur som helst, tacksam är jag i alla fall över ynnesten att få plocka dessa och idag har det blivit både äppelpaj och äppelkaka. Så uppladdningen inför ett eventuellt långpass är det åtminstone inget fel på...

Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar