fredag 23 september 2011

Att inte tänka på Lidingöloppet...

Om ett dygn är det i alla fall över. Oavsett hur det gått är det över. Skön tanke. Har försökt koppla bort tankarna på terrängprövningen så gott det gått (så gott det gått?!?) idag för att slippa bli så nervös. En fördel med en hemmadag med barnen är att det är lätt att koppla bort tankar på allt annat än barnen. Svårt att tänka på något annat när man ungefär var femte minut hör "mamma, veet du...?" och man däremellan får torka upp spilld mat, torka rumpor, avstyra bråk och vara en slav i största allmänhet. En helt vanligt, skön dag med mina härliga barn således!

Förutom en cykeltur med cykekärran till frisören (där jag i princip fick hålla fast treåringen i frisörstolen) har jag försökt vila benen.


Mammas vilande ben i förgrunden (vad skönt det var i solen idag!) och det lekande barnet i lekparken i bakgrunden.

Det blev som sagt inte ett alldeles lätt frisörbesök, men med lite övertalning, mutor och i sista hand hot gick jag i alla fall därifrån med två nyklippta döttrar. Se så fina de blev!




 Astrid började till sin stora glädje se ut ungefär som sina idoler - Jedward!

I övrigt har jag druckit lite Vitargo eftersom det är så många som lovordat denna "mirakeldryck" bland sportdrycker. Konsistensen var lite trögflytande och obehaglig - som tunt slem ungefär - och smaken något besk. Låt oss hoppas att effekten blir den utlovade.

Annars är en viktigt fråga just nu vad man ska ha på sig imorgon. Prognosen säger +15 och sol och det kan säkert blir ganska svettigt inne i Lidingöskogarna. T-shirt eller linne, det är frågan...

Nu ska jag fortsätta med att försöka att inte tänka på Lidingöloppet, kopplar av med Skavlan i stället. Håll tummarna för mig imorgon!














Astrid började till sin stora glädje se ut ungefär som sina idoler - Jedward!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar