lördag 27 juni 2015

Veckans träning

Med lite flyt ska jag nog lyckas squeeza in fem träningspass denna vecka; fyra hittills och enligt planen en cykeltur i morgondagens (förmodat) soliga väder. I början på veckan bidde det en kort framfotslänk (inte så lätt att få till den tekniken på ett naturligt sätt) med några stegringslopp och ett efterföljande kort styrkepass, i onsdags var det dags för sommarjumppa (det var dock lite svårt att se något somrigt i det hällande regnet och stormvindarna), igår blev det en gymtimme och idag en helt vanlig länk. Träningen känns på det stora hela ok, men det som besvärar mig mest just nu är hälen. Jag skulle knappast klara av att springa så många gånger i veckan, men variationen gör att jag får in ganska många pass ändå, med mina mått mätt. Sen så är ländryggen lite onödigt stel också, men vet inte om det beror på graviditeten, det naturliga förfallet eller det faktum att jag tydligen är lite överrörlig i ryggen. I övrigt så får väl kroppen, så här fem månader efter förlossning, ändå sägas vara i acceptabelt skick. Inte perfekt, men det ska man väl inte heller förvänta sig. Om jag drar mig till minnes hur det kändes för fem månader sedan, så har ganska mycket nog förändrats till det bättre. Det är så där med krämpor; när man har dem känns det lite hopplöst och man tror att det alltid kommer att kännas så, men när något sedan försvinner med tiden och man plötsligt en dag inser att hey, det är ju borta! (mitt karpaltunnelsyndrom t.ex.), så minns man knappt hur illa det var. Så på det stora hela innehar jag väl en helt ok snart 40-årig småbarnsmammas kropp, men nog finns det ju jobb att göra ännu. Några kilo till ska bort. I och för sig väger väl Mammas mjölkfabrik AB lite extra, men nog finns det också en del amningshull (kallar det så, det låter lite bättre än chokohull...) på diverse ställen att ta av. Kampen fortsätter.
Vy från dagens länk. Högvis av flis i skidspåret gjorde att länken närmast blev jämförbar med måsalöpning.
Belöningen efter den nästan gångna träningsveckan blev helgrillad oxfilé med basilikaolja, fransk potatissallad, grillade grönsaksspett och chèvreröra, efterföljt av kaffe och en delikat ny bekantskap, Banoffee-paj. Rekommenderas, googla den. Den utsökta middagen ackompanjerades av en lugnt sovande bebis (inte vår) och en mer krävande, gnällande dito (vår). En småbarnsförälders middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar