torsdag 18 juni 2015

Midsommar och sommarjumppa

Midsommarn står för dörren i dessa Arktis gränstrakter. Märkligt att vi redan är i medlet av sommaren trots att man knappt plockat undan vintermössan... Sommar är det dock enligt kalendern, och ett säkert sommartecken är sommarjumppa.

Onsdag kväll samlades ett femtontal träningssugna damer på Strandvallen i Maxmo för en gemensam session. Vår peppande och hurtiga ledare Sabina körde hårt med diverse styrkeövningar och pulshöjare, och roligt var det att träna i grupp igen! Det var ett tag sen för min del, och senast jag deltog var det jag som var ledaren. Ganska skönt var det allt att få "försvinna" i mängden!

Molntäcket sprack upp och det blev riktigt svettigt i kvällssolen. En bra "sommarfeelis" fick man allt, liggandes i gröngräset med myggorna surrande runt benen.
 
Och med det önskar jag er en riktigt trevlig midsommar gott folk! Själv firar jag lugnt med familj, lite god mat, förhoppningsvis lite träning och ett antal fikastunder!
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar