söndag 10 maj 2015

Morsdag!

Efter att på sociala medier ha följt andras förehavanden hela dagen är väl även jag tvungen att dela med mig av min morsdag till omvärlden, om nu någon annan än de direkt inblandade kan tänkas ha intresse av det.

Mammas egen dag var det ja. Om jag bara fått en önskning så skulle det kanske ha varit sovmorgon, men nu blev det inte så. I stället uppvaktades jag (alltför) tidigt av ett oemotståndligt tandlöst leende, vidöppna blå ögon och som pricken över i:et en välfylld bajsblöja. Grattis på morsdagen mamma! Time to rise and shine!

Så småningom (i en något mänskligare tid) fortsatte uppvaktningen av familjemedlemmarna med något rimligare sömnmönster.
Mammas egen kaffekopp (en välbehövlig present efter den arla väckningen) och intressant läsning (i denna gåva var även maken inblandad; vi verkar rörande överens om att hans fru behöver bli en bättre löpare...)
Och så de bästa presenterna: de egengjorda! Så uppskattad man känner sig när man tänker på hur små fingrar suttit och pysslat och kämpat för att åstadkomma något åt bara mig! Jag tackar de bästa för den fina dagen!
Dagen fortlöpte med ett regelrätt morsdagsfika med ett flertal goda tårtor (tack mamma!), och eftersom all njutning även kräver vissa uppoffringar, så kände jag mig sedan nödd och tvungen att inleda cykelsäsongen för att göra mig av med prinsesstårtan.

Oj vad tungt det var. All träning är i och för sig tung när man inte är i form. 30 km på både asfalt och skogsbilvägar, och hur man än gör och från vilken håll man än kommer, så är det alltid motvind på "Larven". Låren fick jobba således, och nog märks det att man knappt cyklat på två år. Men den har onekligen sin charm, den kära cyklingen. Så en bastu på det och ännu en morsdag (min första som trebarnsmor!) kan läggas till handlingarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar