tisdag 14 oktober 2014

D-vitamintankning

Nyligen hemkommen från en vecka i solen är en snabb uppdatering kanske på sin plats. Förra veckan tillbringades på Mallorca, och visst är det fascinerande att man efter en flygtur på endast 3,5 timme kan byta Österbottens regn och rusk mot Medelhavets sol och värme. "Vi hade i alla fall tur med vädret" kan man lugnt säga; temperaturer på mellan 25 och 30 grader varje dag och ytterst behaglig värme i Medelhavet. Lägg därtill trevligt sällskap, god mat, pidrovinster, (mestadels) nöjda barn, lite shopping och någon Bananasplit, så har ni min vecka i ett nötskal. Och just det, en födelsedag att fira också. Det kändes helt ok att tillbringa begynnelsen av nedräkningen mot det skräckinjagande fyra noll på en solvarm strand.

Någon träning förutom simning och promenader blev det inte, men detta var en resa för rekreation, vila och avkoppling. Jag fick mitt lystmäte av detta, och fulltankad med D-vitamin satte jag mig nöjd på flyget igår för att återvända hem till det regniga Norden. Borta bra, men hemma bäst trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar