fredag 21 mars 2014

Stadsrunda och byggbilder

En förhållandevis ansträngande vecka med lite halsont, tandläkarbesök, bilservice och förstås det sedvanliga jobbet, avslutades på bästa sätt med en date med syster-yster. Dessutom slogs två flugor i en smäll i och med att daten tillbringades springandes. En gemensam, lugn pratlänk runt det vackra Vikinga, längs universitetsstranden och runt Metviken fick sätta punkt för arbetsveckan. Härligt med nya löparomgivningar och trevligt sällskap. Dessutom hade morgonens stormbyar bedarrat och regnskurarna avtagit, så även vädret var faktiskt riktigt behagligt.
Selfie x 2

Byggbilder har utlovats. Nedan kommer ett litet plock, mera kan komma att visas efterhand. (Redigering är inte min starka sida så de visas helt ologiskt, utan inbördes ordning...)
Nya hallen, till vänster badrum och till höger det högt efterlängtade grovköket/tvättstugan. Rakt fram terrassdörr, som så småningom förhoppningsvis också ska utmynna i en terrass och inte en lerhög.

Huset med sina tillbyggda kvadratmetrar. Målaren har lite jobb i sommar...

Allans gamla ytterdörr fick vara med på ett hörn. En sådan pärla kan man inte göra sig av med!

Trappan i nya delen och framtagen stockvägg.

Badrum

Vardagsrummet i gamla delen som fått en "ny" stockvägg.
 

Nåja, någon inredningsfotograf är jag inte, men håll till godo. Vi är nöjda!
 

4 kommentarer:

  1. Superfint! Avis på varje liten kvadratmeter��
    Kusin P.

    SvaraRadera
  2. Oh vad fint ni har det! Och nu kom jag på att det var dig jag såg på Brändö igår när jag sprang, tyckte väl att det var en grön maxmo-jacka! :)

    SvaraRadera
  3. Heidi: Ja, och då måste det ha varit dig jag såg vid trafikljuset vid Alskatvägen/Brändövägen när jag for hem, om du hade rosa pannband? :-) En härlig löparkväll var det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp det var jag! Ja verkligen, och lika härlig löpardag idag! :)

      Radera