söndag 20 januari 2013

Träningspartners

Trots lite förkylningskänningar från och till har jag lyckats hålla mig till 3-4 träningspass/vecka hittills detta år. Inte så många löpta kilometer men några fler skidade. Bäst att smida medan järnet är varmt. Eller bäst att skida medan vallajärnet är varmt... Igår fick jag sällskap på skidturen av min goda vän som jag genomfört många träningspass tillsammans med genom åren. Löpturer mitt i natten, "parjumppa" och länkar på Kos stekheta gator bland "kusliga greker"... Ack, ljuva minnen! Hur som helst, gårdagens gemensamma skidtur bjöd på ymnig nederbörd i form av blötsnö och allt mer obefintliga spår. Men skam den som ger sig och vi lyckades i alla fall växeldra/spåra oss genom 8 km. De enda träningspass man ångrar är de som aldrig blev gjorda och nöjda kunde vi lägga även detta "klabbförespass" till handlingarna. Belöningen blev en välförtjänt varm bastu och en kall cider. Vi fick bastusällskap i form av våra förstfödda döttrar och dessa tuffa tjejer måste definitivt brås på sina hårda mödrar; oförskräckt kastade sig sjuåringarna ut från bastun, ner nakna på rygg i nysnön och gjorde snöänglar! "Mamma, ska inte ni också rulla er i snön??" Hmm, tja, det hade nog varit en syn för gudarna det; två kvinnor i sina bästa år som ligger sprittsprångande i snödrivan och tillverkar snöänglar... Det hade väl hamnat på Youtube eller Facebook, som allt privat tycks göra idag!

Sedan snöfallet avtagit bjöd denna dag på strålande vinterväder. Ännu en skidtur kunde noteras, men om vädret var härligt så var föret motsatsen. Inget glid överhuvudtaget så det var bara att kämpa sig fram diagonalandes. Man är ju inte direkt något under av skidteknisk fulländning så det kunde kanske mest liknas vid en länk på skidor. Men träning i alla fall, och därtill dagsdosen av frisk luft, solljus och D-vitamin.

Till synes fina skidspår men ack så bedrägliga; den sträva snön var som sandpapper och man fick inte en meter gratis. Egentligen skulle jag haft någon annan bild också (måhända på snöänglatillverkande nakna kvinnor... :-) ), men ibland är dagens teknik så krånglig att man blir fullständigt matt. Det sätt som jag tidigare använt för att infoga bilder på bloggen fungerar uppenbarligen inte längre och trots att jag har bilderna på datorn jag skriver på går det inte att infoga dem. Grrr och dubbel-grrr! Men sammanfattningsvis, en skön helg snart till ända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar