söndag 6 januari 2013

Nystart

Det är lite konstigt det där med nyår, tänk att tolvslaget kan vara en sådan skiljelinje. För mig är det i alla fall så. Jag börjar alltid på något sätt ett nytt liv när klockan tickar från en sidan av midnatt till den andra. Man lägger det gamla till handlingarna och börjar genast se fram emot vad det nya året ska föra med sig. När det gäller träning så är jag ofta ganska omotiverad i slutet av året; prioriteringarna ligger på annat än träning även om man lyckas få till en del sporadiska träningspass. Men så fort det blivit nytt år känner jag suget igen, suget att träna, anmäla mig till lopp och sätta upp nya målsättningar. Årsskiftet symboliserar verkligen en ny början och alla möjligheter ligger öppna.

Så, motivationen verkar vara tillbaka, även detta år. Den första veckan på 2013 har bjudit på fyra träningstillfällen, och det hör inte direkt till vanligheterna att jag får till det på en vecka. Två löppass, ett cirkelträningspass och idag en hyfsat lång skidtur. Det känns bra. Jag är på gång. 2013 ska bli ett bra år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar